söndag 9 mars 2008

Hej hej Stockholm

Så va jag hemma igen. Vad fort det gick! Så känns det nu när jag är tillbaka iallfall. Inte alls svårt att lämna London men inte riktigt den glädjeeufori som jag hoppats på när jag väl var hemma.

Som synes mötte Axel på Arlanda när jag landade i går kväll. En överraskning och en extremt välkommen sådan. Hemma i lägenheten hade mamma och pappa bunkrat med mat och Axel hade lagt skumpa på kylning.

Jag sov länge i morse och sen var det bara att börja förbereda för fikat. Mamma och pappa var i vanlig ordning urschyssta och pappa hade gjort snittar (mycket lika de man får på Fortnum & Mason) och mamma hade bakat kanelbullar, något jag längtat mycket efter i England. För egen del hade jag införskaffat engelska kakor och chokladbitar med londonmotiv. Det som visade att detta var en svensk tillställning var att en gäst ville ha te, alla andra vuxna föredrog kaffe.

Vilka kom? Jo mamma, pappa, Ulrika, Axel, Emma, Martin, Tomi, Sofia, Marcus, Ulla, Ingvar, Maja, Digge, Martin, Mattias, Klara, Jakob, Tessan, CM, Agnes, Fanny, Felix (i vrålsnygg spindelmannendräkt med kudd-muskler), Anna, Andreas, Edit, Lisen och Harry.

Pappa fotade men bilderna blev i ärlighetens namn inte så himla bra. Jag är själv svindålig på att fotografera, både på att göra det och ta snygga blider vilket kanske i och för sig hör ihop, så jag ska väl inget säga men iallafall. Så jag väljer att bara publicera nedan som är en del av en bild. För att alla ska få se Felix snygga dräkt.



Den här bloggen började med en hej då fest, picknick i Tanto, och avslutas med en hemma igen tillställning på Katarinavägen. Det har varit härligt att blogga, jobbigt ibland men mest väldigt roligt. Och allra roligast har det varit med alla kommentarer och reaktioner jag fått. Men nu är det slut.

Hej då!

PS. Ping-Pong är också en favorit-restaurang i London. Det är en kedja så det finns flera.

1 kommentar:

Daniel sa...

Kul att du är hemma igen men synd att bloggen går i graven. Jag har läst varje dag!