lördag 1 mars 2008

Mera gäster

Det är härligt att få gäster och idag kom några till, dock inte för övernattning. Pappa hade bjudit hit Ebba, Horace och Fabbe. Horace har haft någon gästprofessur-pryl här den här veckan. Vi körde drink hos mig för att visa var jag bor och sen skulle vi ut och äta.

Vid tiden för bokningen hade jag precis varit och ätit på Gordon Ramsay och pappa tjatade och undrade vad jag skulle hitta för fint ställe till det här gänget. Och jag kan ju vara lyhörd ibland så jag kollade in Gordon Ramsays hemsida och såg att han i februari i år öppnade en ny "gastropub" i Maida Vale, dvs inte så långt från mig. The Warrington. En anrik pub som Gordon införskaffat för det facila priset 5.2 miljoner pund. Hur han ska kunna dra in de pengar är en gåta men det går väl bra för honom så det ordnar sig säkert.

Men iallafall. Warrington var bokat och vi drog dit. Pappa hade tagit med Fabbe som är 11 år till Ice Bowl för att spela spel och vad de nu har där och det var en hit för det var snart sagt omöjligt att få med honom när vi skulle gå.

The Warrington hade god mat men var väldigt stimmigt. Så inte så lätt att prata allihopa. Men englsk mat fick vi. Ebba och jag å Steak and kidney pie osv. Jag får tillstå att jag inte är så galen i det brittiska köket men när man får det så här går det ner.

I morgon verkar det bli kronjuvelerna och mamma vill gå på någon marknad. Jag försöker få ur henne vad för sorts marknad hon är intresserad av eller vad hon vill köpa men det är svårt. För egen del är jag sugen på Camden Market för jag har inte varit där än men jag tror kanske inte att det kommer falla mamma på läppen. Pappa ska gå och se en afrikansk uppsättning av Trollflöjten. Herregud vad han är intresserad av knäppa grejer min far.

Inga kommentarer: