lördag 1 mars 2008

Kronjuveler och fulla ryssar

Säga vad man vill men London bjuder på upplevelser mest hela tiden. Angenäma och mindre angenäma. Eller bjuder och bjuder, inträdet till The Towern där vi såg juvelerna var 16.50 pund per vuxen. Men vilka smycken vi fick se! Jag undrar som Anna M om det verkligen kan vara de riktiga vi fick se. Hela Towern och området däromkring var också kul att se men vi gjorde det snabbt, pappa skulle ju på Trollföljten och jag ville komma hem och softa. Men som alltid när jag är på museum och liknade drog shoppen och där hittade vi fina grejer. Jag köpte manchettknappar till mig själv, ett par örhängen till Marina (hon som hjälpt mig att få hit datorn, tveksamt om hennes prestation bör belönas men hon har ju trots allt hjälpt mig) och ett par örhängnen tilll mamma.

Mamma har prickat in sin resa hit bra. Det är nämligen mors dag här imorgon så det blir två mors dag för mamsen den här våren. Jag tror idock nte att hon har planerat det.

Middag idag intogs på en av kineserna på gatan, Tom Kang tror jag den heter. Vi hade trevlig och åt anka när ett par ryska rejält fulla killar entrade restaurangen. Att de fick bord trots att det var fullt och kö övergår mitt förstånd. Tyvärr hamnade de brevid oss och förde ganska mycket liv. Till att börja med var det lite kul för de försökte köpa alkohol från personalen men fick nobben etc. Men när de försökte slå sig i slang med oss på svindålig engelska var det roliga slut. Vi gick trots att vi inte fått alla rätter och betalade i dörren. Ocoolt beteende men kändes som det enda rätta just då. Vi drog oss till minne en studie som kusin Lottie berättat om som sa att ingen vill semestra med ryssar, inte ens andra ryssar.

Nu har vi sett en Jane Austen-rulle, Sense and Sensibility, nyheterna där de fortfarande nästan bara pratar om prins Harry samt även lite från den engelska uttagningen till Eurovisionsschlagern. Nu hörde vi i och för sig inte alla bidrag men jag tror inte att de blir farliga i år. Det är liksom inte den engelska musikeliten som ställer upp. Helt annorlunda jämfört med Sverige mao...

Inga kommentarer: