torsdag 6 mars 2008

Leaving do

Fester är jag ändå ganska bra på. Är man i utlandet får man anpassa sig till kulturen. Helst hade jag bjudit hem alla till mig men det är en otänkbarhet med tanke på folks resvägar. Tumregeln lär vara att man inte få ha slin drink-tillställning mer än 100 yards från kontoret. Jag vet inte hur långt det är men jag fattar principen.

Så jag hade min do på Old Bank of England på Fleet Street. Ett stenkast från kontoret. Jag bjöd alla jag umgåtts med under min tid här, dvs både kollegor och andra. Jag hade bokat ett eget rum till oss och jag såg till att det fanns drycker när vi anlände och att det följdes av mat. Maten, en sorts sharing platters var ganska sjuka om jag får säga det själv. Jag hade tänkt mig att de skulle vara lite av "finger food"-karaktär men några små pajer anlände med potatismos, ärtor och gravy. Inte precis mingelmat. Men det slank ner ändå. Pajerna iallafall, ärtorna och såsen var ganska intakta hela kvällen.

Vitt vin gick bäst. Jag började med ett sydafrikanskt som funkade men inte precis var det godaste jag druckit så jag gick över till ett australiensikt. Det smakade ändå värre men jag tänkte att jag bara var stressad. När vi öppnade den andra flaskan av det visade det sig att det var något fel med den första, de smakade inte likadant. Så jag gick tillbaka men den första men då var det bara typ 5 cl kvar av den.... Pinsamt, jag fattar inte att jag gjorde det men de var schyssta i baren så det blev inte så jobbigt.

De som kom på drinkarna var Joyce, Dom, Caroline, Michelle, Sarah, Lizzie, Lauren, Manju, Marissa, Jo, Nicky, Anna, Bina, Jenni, Phil och Ainoha. 16 pers med andra ord inlusive mig själv.

Sammantaget är jag mycket nöjd med tillställningen. De sista var kvar tills stället stängde och de var glada och tyckte att jag haft en fin leaving do. Jag tog inte en enda bild trots att jag hade kameran i väskan. Men jag höll efter bästa förmåga koll på alla så att de hade vin eller vad de nu föredrog i glastet.

Inga kommentarer: