måndag 3 mars 2008

Sista måsten

Det är så himla mycket jag vill hinna med innan jag åker hem. Tur att mamma och pappa är schyssta och ställde upp på några måsten idag. Först camden market, jag har varit i området tidigare eftersom en av mina favvo-restauranger, Gilgamesh, ligger där men jag har inte varit där på helgen på marknaden.

Vad ska man säga om marknaden? Tja, den ser ut som de flesta marknader man sett världen över. T-shirtar med skämt-tryck, smycken, fula kläder, hemproducerade saker etc. Helt ok men jag är inte ledsen att jag inte varit där tidigare.

För lunchen hade vi sedan bestämt att vi skulle äta dim sum på Royal China. Helt sjukt att jag inte gjort det tidigare med tanke på att det ligger i mitt hus och ska ha bland Londons bästa dim sum. Vad som också är helt sjukt är vilket tryck det var på restaurangen. Det är ett stort ställe men det var fullsatt och massor av sällskap som köade för bord. Rena rama kriget därinne men vi lyckades beställa take away som var klar 40 minuter senare. Och vilka små ljuvligheter!! De äter jag gärna igen om jag slipper kriga för dem.

Nu har mamma och pappa åkt hem och jag har ägnat kvällen åt personal admin. Det är liksom en del som måste ordnas veckan som kommer. Kvällarna är bokade. Imorgon ska jag ha kollegorna Caroline, Marissa och ev. Joyce över på middag. På tisdag ska jag shoppa på Liberty som har en kundkväll. På onsdag har jag leaving do och på torsdag ska jag äta middag med morbror Olle. Fredag kväll är obokad. Och lördag kväll åker jag hem. Nu är det verkligen nedräkning.

Inga kommentarer: