söndag 24 februari 2008

Barnfamiljssöndag

Om jag tycker att jag haft det lite maxat den senaste tiden har det bara varit en förberedelse för detta. Harry vaknade klockan 05.00, för egen del hörde jag dock honom först vid halv sju.

Vid 10-tiden gav vi oss ut i parken för att inspektera Princessan Dianas lekpark och jaga duvor som är Harrys favoritaktivitet. Vi hade också köpt pumpafrön för att Edit och Lisen skulle kunna mata ekorrarna. Oklart om det var en uppskattad föda för ekorrarna men tjejerna gillade matandet. Själv hade jag lite av en nära-döden-upplevelse eftersom Harry satt i mitt knä och skulle äta ostmaka men han gav i princip allt till duvorna (kanske som plåster på såren för att han jagat dem så ihärdigt) och det gjorde att vi hade enormt mycket fåglar omkring oss. En utmaning för en fågelfobiker.

Efter en timme eller en och halv i praken tog vi tuben till Embankment där vi åt Sunday Roast på Haha (intessant namn på en reasturang, iallafall för svenska öron). Från Embankment tog vi båten till Greenwhich där vi spanade in Observatoriet och Noll-meridianen/Greenwhich Mean Time. Jättekul och fin utsikt över London. De hade även en Camera Obscura som gjorde Andreas väldigt uppåt. Sen promenerade vi norr ut mot O2 där vi skulle se Tutankhumun. Väldigt kul att se men vi kroknade på slutet, allihopa. Hemma igen klockan 8, dvs efter 10 timmar på stan. Puhh. Tjejerna är ett under och de är intresserade och snälla. Och söta.

Nu läses det saga. Jag brukar normalt ha svårt att somna på söndagkvällar men jag tror inte att det blir ett problem idag... Nedan följer lite bilder från dagen.

Harry
Edit, Lisen och Andreas på Noll-meridianen


Fika i parken

Inga kommentarer: