fredag 22 februari 2008

Gud har hört våra böner!!

... skrev min indiska kollega Marina imorse. Datorn äntligen uppplockad och den är tydligen min. Gud??? Jag trodde att det var mitt idoga ringande och jagade som gjort det. Men men. Tyvärr försökte jag göra mig lustig över Gud och bönerna-uttalandet för min kollega Manju som är från Indien och vi kan väl säga så mycket som att hon inte förstod vad jag tyckte var roligt. Extra synd eftersom Manju varit schysst och tagit med mig på lunch med en polare idag.

Har städat och gjort fint inför Anna, Andreas, Edit, Lisen och Harrys ankomst i morgon. Nu ligger jag i soffan och kollar TV, ett program som heter Celebrity Ding Dong. Det är en frågesport mellan kändisar (celebrities) och svenssons (civilians). Frågorna bygger på tanken att de två olika grupperna inte har en aning om hur de andra lever. Andra frågan var om det var fler poliser som övervakade rättegången av OJ Simpson eller öppningen av ett nytt IKEA-varuhus i Edmonton. Ikea var rätta svaret och på det följde skämt om byggande av Billy-bokhyllor. Kamprad har slagit här också. Heja Sverige.

Om jag orkar ska jag nog klämma en Bollywood-rulle ikväll. Sevim eld och lågor över de filmer jag köpt i Indien. Känns bra, då är det nog kvalitetsfilmer för hon är en kännare.

Inga kommentarer: