lördag 16 februari 2008

En snabb uppdatering

Igår käkade vi middag på Urban Turban. Vi kom ut sent, mycket som behövde diskuteras medans vi kalasade på en flaska luxemburgsk champagne och salt och vinäger chips. Urban Turban är ett nyöppnat ställe på Westbourne som serverar indisk mat i tapasformat. Intressant att vi gick dit med tanke på att jag bara ett par timmar tidigare sagt (eller eg. skrivit) att jag inte vill äta indiskt på mycket länge igen. Men men, jag är ju en sucker för att testa nya grejer så det kändes helt rätt. Trevlig och bra ställe tycker jag. Bodils drink lämnar lite övrigt att önska men jag tycker kanske att man får skylla sig själv när man beställer en indisk pina colada med ros-vatten...

Jag undrade lite när jag gick och lade mig och Indien-tiden skulle sitta i och jag skulle vakna tidigt men inte då, Bodil väckte mig vid halv elvatiden. Ingen jet-lag åt det här hållet mao.

Efter frullen som Bodil lagat drog vi ut på stan. Vi började med Notting Hill och spanade in kläder längs med Westbourne, fikade på Gail's och spankulerade på Portobello. Sen tog vi oss in till stan i form av Tottenham Court Road. Där ligger ett gäng inredningsaffärer och Bodil ville gå på Habitat. Jag lämnade Bodil där och gjorde en liten egen utflykt. Jag skäms verkligen att säga det men jag har glömt mobilladdaren i Indien och jag trodde att jag hade en extra på jobbet så jag drog dit för att kolla. Tyvärr hade jag inte det. Det borde innebära att jag har en extra här hemma men jag kan inte hitta den. Om någon som varit här på besök har en gissning på var den kan finnas får ni gärna höra av er. Annars får jag köpa en ny imorgon. Det är trots allt ett mindre problem än laptopen.

När träffades igen gick vi till Regent Street och kollade in Cos, Liberty och Hamley's. Bodil shoppade på alla tre ställena. En blus, en plånbok och leksaker till Hanna. Superfina saker.

Nu ska vi dricka vin och sen ska vi äta spanskt på Fino.

Inga kommentarer: