söndag 17 februari 2008

Solig söndag

Fino igår var verkligen finfint. Spanskt ställe med tapas och andra spanska rätter. Stället ligger i på gränsen till Soho, på Charlotte Street som går parallellt med Tottenham Court Road. Vi åt pimentos de padron (eller minfältet som gudsonen kallar dem eftersom vissa av de små gröna paprikorna är superstarka och andra inte och man kan inte se skillnad på dem), spanska korvar, räkor i olja och vitlök, några bönor, grillad purjo med en röd sås som Bodil kände till sen tidigare och säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Allt sköljdes ner men en ohyggligt god Rioja som Bodil valde. Till efterrätt fick Bodil ostar och jag tre olika Turron (nougat).

På vägen hem i taxin kände vi att vi gärna ville få en drink eller något i den stilen så vi åkte förbi BBB på Ledbury road som ska vara ett coolt ställe enligt Andreas (jag har aldrig varit där) och Lonesdale bar. Men vi fick inte komma in. Dålig stil men kändes bra i morse för jag var lite småbakis ändå.

Programmet idag var intensivt. Vi ville till Tate, vi vill promenera i solen, gärna både i parken och längs med floden, vi ville sova ut och vi hade bokat bord för lunch på Fifteen. Sen behövde Bodil vara på Paddington klockan 4. Allt hanns med men vi var inte så himla länge på Tate om man säger så. Fifteen bokade vi in igår kväll när Bodil berättade hur mycket hon gillar Jamies matlagningsprogram och böcker. Vi kunde bara få bord till klockan 12 vilket eg. var för tidigt men maten är så himla god där så den slank ner trots att vi ätit frukost mindre än två timmar innan.

Jag följde med Bodil till Paddington för att vinka hej då vilket nog var bra för Heathrow Express hade signalfel och tunnelbanan var avstängd till viss del ut mot Heathrow. Fick bli taxi för Bodil men vi hittade några andra svenskar i taxikön som hon kunde dela med. De skulle med samma flyg och jag tror och hoppas att de hann.

Jag känner mig ganska trött nu men har motstått frestelsen att sova en sväng, jag vet att jag sabbar nattsömnen då och jag vill verkligen komma in i rätt gängor. I morgon ska jag till Whittlebury (ligger utanför Milton Keynes dvs en och en halv timme utanför London) för en tvådagarskurs, jag ska vara med och ge feedback på kursdeltagarnas presentationer. Ska bli jättekul. Ikväll tror jag att jag ska kolla in en Bollywood-rulle och bara ta det hur lugnt som helst.

3 kommentarer:

Bodil sa...

Tjena Frida-gumman! Klockren helg verkligen, du är en supervärd som fixar och trixar för att få till allt som man vill uppleva. Maten var helt fantastik framförallt på Fifteen och vinet på Vino!

Tack för alla härliga diskussioner och bra tips när det gäller modeller. Du vet vad jag menar. Stor kram och ha det så kul med familjen som kommer - Anna och Montan var det va?

Bodil sa...

Tjena Frida-gumman! Klockren helg verkligen, du är en supervärd som fixar och trixar för att få till allt som man vill uppleva. Maten var helt fantastik framförallt på Fifteen och vinet på Vino!

Tack för alla härliga diskussioner och bra tips när det gäller modeller. Du vet vad jag menar. Stor kram och ha det så kul med familjen som kommer - Anna och Montan var det va?

Bodil sa...

klickade visst lite för friskt...