onsdag 27 februari 2008

Sound of Music - Musikalen

Behöver man gå och se. Helt underbar. Nu är jag i och för sig värsta fanet men ändå. Världsklass. Hela kvällen världsklass tycker jag och jag är säker på att Anna, Edit och Lisen håller med. Killarna fick roa sig på annat håll.

Vi började med middag på Benihana. Ett ställe som rekommenderades av Doris, Jennys dotter. Jenny som var här med Susanne i höstas. Benihana har japansk mat som till stor del tillagas vid bordet. Fried rice så knivarna yr och eldsvådor och show. Edit och Lisen älskade showen och jag och Anna var nöjda med maten och hela stället. Sen fick vi småspringa till teatern. Vi hade ruggigt bra platser (Royal Circle lät lovande och var det också). Och föreställningen jättehärlig. Edit och Lisen hade sett den på dvd två gånger innan så de kunde storyn. I pausen var jag vild och galen och vill köpa allt i "my favourit things"-shoppen inklusive hiskeliga t-shirts i rosa med patchwork-applikationer. Men här var Edit och Lisen föredömliga och sa att de inte tyckte att de var snygga så jag fick nöja mig med ett par program, CDn och godis.

Imorgon åker familjen M hem. De verkar mycket nöjda med sin London-vistelse och kronjuvelerna på Towern framhålls som en favorit. Ska ev. försöka locka med mamma och pappa dit i helgen. De kommer imorgon eftermiddag så de kanske springer ihop med familjen M på Heathrow.

Inga kommentarer: