onsdag 20 februari 2008

Datorn återfunnen!

Tror/hoppas jag. För bra för att vara sant men i morse pratade jag med Anita (eller Anajta som hon säger) som sa att securityn på Bombay Airport har hittat en dator som matchar min beskrivning. Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att det är sant. Nu återstår bara den lilla övningen i att få hit den. För securityn lämnar bara ut den mot en massa identifkationshandlingar och jag måste få någon kollega från kontoret i Mumbai att åka ut och hämta datorn. Men det verkar som att det kan komma att funka så jag är glad som en lärka. En trött lärka dock. Vet inte riktigt vad som hänt men jag är ruggigt trött för tillfället.

Idag hade min efterträdare genomgått sin introduktionsutbildning och vi träffades för lunch. Hon är supertrevlig och tokpå så det känns bra att lämna över till henne. Förutom farhågan att hon ska uträtta 1 000 procent mer än jag gjort vilket det i ärlighetens namn finns risk för. Jag brukar aldrig tänka så i vanlig fall men just nu gör jag det. Men men, när hon är upp to speed är jag hemma i Sverige igen så jag får nog aldrig veta hur det blev.

Nu ska jag hem och handla och förbereda för tjejmiddag imorgon med Eva, Sevim, Madde och Anna. Ska bli svintrevligt. Vet inte riktigt vad jag ska bjuda på men det blir nog något Jamie-inspirerat för han lagar sa j-la härliga grejer i sina program för tillfället. Kanske en varm vintersallad?

Inga kommentarer: