måndag 18 februari 2008

Måndag på Whittlebury Hall

Whittleybury Hall kommer man till genom att ta tåg norrut från Euston Station i London till Milton Keynes. Tåget tar mellan 30 minuter och en timme. Väl framme i MK tar man en taxi som tar cirka 20 minuter och sen är man ute på den engelska vishan. Betande kor, hästar i hagarna och gröna fält. Och ett hotell som försöker fånga såväl konferensgäster som spa-sugna.

Det här stället används otroligt ofta för utbildningar av oss. Det har t.ex. smeknamnet "Tax Prison" och om kurser förläggs till andra ställen händer det att deltagare eller de som ska undervisa åker hit ändå för att de inte läst inbjudan ordenligt. På det hela taget är folk ganska trötta på det här stället. Nu när jag är här för tredje gången inom loppet av sex månader börjar jag känna lite likadant. Kursen är dock lysande så jag klagar inte.

Nu börjar Damages snart, min favvoserie för tillfället. Den går på 3an hemma om någon villl se den. Glenn Close och Ted Danson i huvudrollerna. Verkligen superspännande. Så spännande att jag igår såg det avsnitt jag missade när jag var i Indien på BBCs hemsida. Med mitt mobila bredband kunde jag bara se avsnitt om mellan 10 sek och en minut åt gången och sen måste mer laddas ner (buffering). Det 45 minuter långa avsnittet tog cirka en och en halvtimme att se. Då gillar man ett program (och har inte lärt sig ladda ner).

Inga kommentarer: