måndag 25 februari 2008

Tidig morgon

Gårkvällen ägnades åt Alfapet, på engelska. Julklapp från Axel som Anna hittade. Trots att jag borde haft ett försprång åkte jag på råspö. Irriterande men sant. Anna och Andreas är fördjävliga på ord och språk. Jag kom bara på att lägga ord som ingår i typ Edits vokabulär. He, is, on etc. Och dessutom var jag otaktisk och gjorde upplägg så Anna som kom efter mig kunde lägga ord som gav tre gånger ordpoängen. Tror inte att en revanch ikväll kommer att ge något annat resultat men jag är lite sugen på att försöka.

Kom upp tidigt idag (barn är fantastiska...) och var på jobbet nästan en timme tidigare än vanligt. Lunch på Nobu (japan med stjärna) tillsammans med fd kund och en kollega. Ohyggligt god mat, vi tog Bento-lådor. Särskilt god var en rå tonfisk med dressing på ponzu (en japansk citrusfrukt). Sen fick jag Bento Chocolate dessert som var en fondant med grönt-te-glass till.

Nu ska jag hem och möta upp familjen M. De skulle köra London Eye idag. Jag tror att det kan ha varit uppskattat. Tjejerna såg mycket fram emot det.

Inga kommentarer: