torsdag 21 februari 2008

Tjejmiddag

Ikväll. För Sevim, Eva, Madde och Anna. Så jag måste dra nu. Vet inte hur sent det blir och om jag orkar blogga mer ikväll. Ska hem och laga varm sallad. Låter vidrigt när jag skriver om det men förhoppningsvis blir det ätbart. Har köpt ostar och vin annars och det brukar man ju kunna stå sig fall om nöden kräver.

Åt lunch med min kollega Jenni idag. Hon är den bästa tant jag känner. Eller lady ska jag kanske säga med tanke på att hon är engelska. Men hon är mer en tant. På ett bra sätt.

2 kommentarer:

Anna M sa...

15 dagar kvar av din Londonvistelse! Jag inser att vi kommer vara där en rätt stor del av din återstående tid, beware, snart kommer vi och invaderar. Lisen räknar också ner, hon har ritat en rad med rutor, och kryssar för en varje dag fram till Londonresan, bara två kvar...

Vad tror du om väderleken; är det termobyxor, eller galon eller både och som gäller? Lisen vill packa solglasögon, men jag har sagt att det kanske inte är oundgängligt.

Idag hämtade jag Harry, Lage och Ingmar på dagis, sedan kom Linnar och en kompis till honpom, sedan levererade farmor Edit och Lisen. Sju barn som lekte kurragömma(!) i vår tvåa, ganska vansinnig eftermiddag. Sån tur att jag är en sån förutseende A-hausfrau att jag hade gjort kalops redan igår kväll, kunde därför hantera detta utan mentala problem eller hårda ord. När Elin kom lyckades hon mota ut ungarna på gården direkt, hon har kanske lite bättre hand med barn än vad jag har?

I morgon ska jag vara flexledig och vänta på Ikealeverans av bland annat mikrovågsugnen "Dåtid" ett sjukt dåligt namn på en mikro, tycker jag.Någon gång mellan 9 och 15, vad ska man säga...

Ses i övermorgon Frida!

/A

Frida sa...

Välkommen, välkommen vännen! Ska bli härligt att ni kommer hit. Klart att solglasögonen ska med.

Kram kram!