fredag 22 februari 2008

Tjejmiddag på Queensway

Gårdagens tjejmiddag mycket lyckad om jag får säga det själv. Maten blev ok. Jag hade låtit mig inspireras av en varm sallad i Jamies senaste kokbok. Ungsgrillade grönsker som blandas med sallad. Jamies sallad är sofistikerad medans min var mer av karaktären släng ner allt och lite till. Tyvärr var brödet jag köpt tort och ostarna trista men Eva var en klippa och hade köpt jordgubbstiramisu på M&S så det blev på det hela taget riktigt gott.

Jag hade lagat mat för ett helt kompani i vanlig ordning. Vi kunde lätt ha varit 10 istället för 5. Har varit duktigt och ätit lite rester idag men nu har jag slängt det mesta. Ska snart ge mig loss på tirmasun dock, den var läcker om jag inte missminner mig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Salladen var toppen. Hur man kan äta en massa mat utan dåligt samvete!! Brödet jag åt var inte torrt och tyckte ostarna var goda. Frida är på tok för självkritisk.
Toppen kväll helt klart, synd att du snart drar hem till Svedala :(